Diety

Dieta Cambridge

Mnóstwo osób poszukuje genialnego sposobu na odchudzanie, które pozwoli nam w krótkim czasie zrzucić nadprogramowe kilogramy. Decydujemy się więc na przeróżne diety cud, które obiecują zrzucenie 5 kilogramów w tydzień. W rzeczywistości okazuje się jednak, że nie ma uniwersalnego sposobu, który pozwoli nam cieszyć się wymarzoną sylwetką bez większego wysiłku, a wiele z takich diet prowadzi później do efektu jo-jo. Zapominamy bowiem, że po zakończeniu diety powinniśmy przestrzegać zasad zdrowego odżywiania, w przeciwnym wypadku nasza waga stale będzie się wahać. Jedną z rewolucyjnych diet ma być zupełnie nowatorska dieta Cambridge. Na czym polegają jej założenia?

Dieta Cambridge – kto może stosować?


dieta cambridge skutecznaDieta Cambridge może wydawać się bardzo restrykcyjna, ponieważ w czasie jej trwania spożywamy zaledwie ok. 400 kalorii dziennie. Z tego powodu dedykowana jest wyłącznie osobom zdrowym, u których występuje nadwaga bądź otyłość, jednakże nie występują żadne inne schorzenia oraz choroby. Zdarza się przy tym, że zalecana jest osobom, które z pewnych względów muszą szybko pozbyć się dodatkowych kilogramów. Zazwyczaj wynika to z problemów zdrowotnych (zabieg, operacja, rehabilitacja). Często proponuje się ją osobom, którym nie pomogła dieta 1000 kalorii.

Dieta stosowana może być jako jedyne źródło naszego odżywiania bądź jako uzupełnienie codziennych posiłków. Mimo, że kaloryczność diety Cambridge jest niewielka to dostarcza ona organizmowi wszystkich niezbędnych składników. Jak to w ogóle możliwe?

Gotowe produkty do spożycia


Dieta Cambridge opiera się na sproszkowanych lub gotowych do spożycia produktach, które zostały stworzone przez naukowców z Cambridge. Właśnie dlatego zawierają one wszystkie potrzebne do funkcjonowania składniki odżywcze. Znajdziemy w nich więc optymalny poziom węglowodanów, jak również nienasyconych kwasów tłuszczowych oraz wysokowartościowe białko i zestaw minerałów. Warto przy tym wiedzieć, że wszystkie produkty diety Cambridge uzyskały pozytywną opinię Instytutu Żywności i Żywienia, przeszły także wzmożone kontrole. Wśród produktów znajdziemy przede wszystkim zupy i napoje w porcjowanych saszetkach. Jedna z nich stanowi cały posiłek. Dziennie zaleca się stosowanie dwóch saszetek i zestawienie ich z jednym posiłkiem naszej standardowej diety. W przypadku, gdy zamierzamy stosować wyłącznie produkty z diety Cambridge, warto skonsultować się z lekarzem, aby ustalić, czy będzie to w pełni bezpieczne dla naszego zdrowia.

Przebieg diety Cambridge


Dietę Cambridge rozpoczyna się od fazy odchudzania, zazwyczaj będzie to wybór pomiędzy drugim, a trzecim stopniem programu odchudzania, który wynosi odpowiednio 810 i 1000 kalorii. Po tej fazie przechodzimy do etapu stabilizacji wagi, podczas którego w stopniowy sposób zastępujemy produkty z diety Cambridge konwencjonalnymi posiłkami. Podczas diety mamy dostęp do profesjonalnego konsultanta, który pomoże nam utrzymać motywację i wybierze najlepszy dla nas program. Jeżeli efekty diety są zbyt mało widoczne to znak, że powinniśmy pozostać na niższym stopniu energetycznym. Szybkość procesu chudnięcia zależna jest od bardzo wielu czynników. Należy do nich m.in. wiek, a także stopień nadwagi. Nie możemy sami podejmować decyzji o zmianie poziomu programu odchudzającego. Ta decyzja powinna wyjść od konsultanta, który kontroluje cały przebieg naszego chudnięcia. Pamiętać należy także, że zarówno pierwszy, jak i drugi stopień Programu Odchudzania Cambridge nie może trwać dłużej aniżeli trzy tygodnie. W przypadku pozostałych programów nie musimy ograniczać się do konkretnych ram czasowych.

Zalety stosowania diety Cambridge


Dieta tego rodzaju niesie ze sobą wiele korzyści. Po pierwsze nie musimy gotować sami wszystkich posiłków, wystarczy że rozrobimy proszek z wodą aby otrzymać gotowy posiłek. Jest to bardzo wygodne, ponieważ takie danie możemy również zabrać ze sobą do pracy. Po drugie, nasz organizm otrzymuje wszystkie potrzebne do jego funkcjonowania składniki odżywcze. Produkty z diety Cambridge zostały bowiem opracowane przez szereg specjalistów. Po trzecie, na każdym etapie diety, możemy liczyć na pomoc i wsparcie ze strony konsultanta. Dzięki temu łatwiej będzie nam utrzymać motywację do dalszej diety i na bieżąco kontrolujemy nasz stan zdrowia.

Kiedy nie możemy stosować diety Cambridge?


Istnieje kilka w przypadków, w których dieta tego rodzaju nie będzie dobrym pomysłem. Przeciwwskazaniem do stosowania diety Cambridge może być m.in. uczulenie na białko lub niewydolność nerek bądź wątroby. Nie powinny jej ponadto stosować osoby po zabiegu chirurgicznym, po zawale serca oraz udarze mózgu. Unikać tej diety muszą również osoby chorujące na cukrzycę typu 1. Z oczywistych względów nie jest ona także zalecana kobietom w ciąży i matkom karmiącym.

Jest to dieta wyłącznie dla osób konsekwentnych, które potrafią dążyć do celu. W przeciągu tygodnia możemy dzięki niej schudnąć nawet do 3 kilogramów, efekty widoczne są więc bardzo szybko.