Porady

Co spala tłuszcz?

Skuteczne spalanie tłuszczuTłuszcze podobnie jak węglowodany , stanowią źródło energii bo dostarczają jej około 30%. Podczas spalania nadmiaru tłuszczów w organizmie powstają toksyczne związki, które wątroba musi zneutralizować, by potem mogły zostać wydalone. Jednak mimo to tłuszcze są niezbędne, ponieważ dzięki nim organizm może przyswoić wiele witamin takich jak A, E, D, K, których niedobory rodzą kolejne negatywne skutki.

W czym pomaga Nam jeszcze spanie tłuszczu?

Spalanie tłuszczu pomaga regularne spożywanie posiłków. Jedz 5 posiłków dziennie, co 3 godziny, zawsze o stałych porach. Organizm bowiem wie, że ma stały dostęp do pożywienia i nie musi robić zapasów.

Jedz zawsze pełnowartościowe posiłki składające się z :

  • Białko (organizm zużywa więcej energii na strawienie białka niż tłuszczy czy węglowodanów),
  • Węglowodany o niskim IG,
  • Zdrowe tłuszcze(kwasy omega przyśpieszają metabolizm i spalanie tkanki tłuszczowej),
  • Warzywa bogate są w witaminy i minerały oraz błonnik, pomagają zamienić pokarm w energię.

Ogranicz ilość spożywanych węglowodanów

Jest to prawdopodobnie najlepszy sposób na skuteczne schudnięcie, bez głodzenia i liczenia kalorii. Osoby, które jedzą mniej węglowodanów, automatycznie chudną i utrzymują swoją wagę bez większego wysiłku. Najlepszym sposobem, aby zmniejszyć ilość zjadanych węglowodanów, jest wyeliminowanie z diety, słodyczy, gazowanych napojów, produktów z pszenicy, produktów bogatych w skrobię.

Jedz więcej produktów białkowych

Naturalne białko zmniejsza apetyt, zwiększa spalanie tłuszczu i pomaga zbudować mięśnie. Zwiększa uczucie sytości, co prowadzi do zmniejszenia ilości zjadanego jedzenia. Ostatni posiłek, czyli kolacja też powinna być białkowa i spożyta 2 godziny przed spaniem. Najlepszym źródłem czystego i naturalnego białka jest mięso, ryby, jaja i twaróg.

Ćwicz co najmniej przez 30 minut

Nic nie przyczynia się do spalania tkanki tłuszczowej tak dobrze, jak ruch. Najlepsze są ćwiczenia aerobowe, długotrwałe i interwałowe, które angażują wiele mięśni – np. aerobik, jazda na rowerze, bieganie. Ważne jest, żeby trening trwał ponad 30 minut. Na początku mięśnie spalają glikogen, dopiero po 30 minutach zaczynają czerpać energię ze zmagazynowanego w ciele tłuszczu.