Porady

Domowe sposoby na odchudzanie

W internecie znajdziemy wiele informacji na temat odchudzania. Większość tego, co jest zalecane, jest niestety wątpliwe, a ich potwierdzeniem nie są przeprowadzone badania. Istnieje jednak kilka naturalnych metod, które okazały się skuteczne i nieustannie podbijają serca użytkowników. Poznaj je również Ty!

Uwzględnij białko w swojej diecie

Jeśli chodzi o odchudzanie, białko króluje wśród składników odżywczych. Twoje ciało spala kalorie podczas trawienia i metabolizmu białka, które spożywasz, więc dieta wysokobiałkowa może przyspieszyć metabolizm nawet o 80-100 kalorii dziennie. Dieta wysokobiałkowa może również sprawić, że poczujesz się pełniej, przez co rzadziej będziesz sięgać po przekąski. W rzeczywistości badania wykazują, że osoby spożywają ponad 400 mniej kalorii dziennie na diecie wysokobiałkowej.

Nawet coś tak prostego, jak jedzenie wysokobiałkowego śniadania (uwzględniającego jajka) może przełożyć się na zniewalające efekty.

Jedz jednowartościowe potrawy

Skuteczne domowe sposoby na odchudzanieJedną z najlepszych rzeczy, które możesz zrobić, aby być zdrowszym, jest stosowanie diety opierającej się na całych, jednowartościowych produktach spożywczych. W ten sposób wyeliminujesz znaczną większość dodatkowego cukru, tłuszczu i przetworzonej żywności.

Większość naturalnych  produktów daje uczucie sytości, co znacznie ułatwia kontrolę spożywanych kalorii. Co więcej, jedzenie jednowartościowej żywności również zapewnia organizmowi wiele niezbędnych składników odżywczych, które gwarantują prawidłowe funkcjonowanie.

Unikaj przetworzonych potraw

Przetworzona żywność jest zazwyczaj bogata w cukry, tłuszcze i dodatkowe kalorie. Co więcej, przetworzona żywność jest tak zmodyfikowana, aby zjeść jej jak najwięcej. Przez to łatwiej jest uzależnić się od tego rodzaju jedzenia niż od nieprzetworzonych produktów.

Zapoznaj się ze zdrową żywnością i przekąskami

Badania wykazały, że jedzenie, które trzyma się w domu, wpływa znacząco na wagę i zachowanie żywieniowe. Mając w zanadrzu zdrową żywność, zmniejszasz ryzyko niezdrowego jedzenia. Istnieje wiele zdrowych i naturalnych przekąsek, które można łatwo przygotować i zabrać ze sobą w podróż. Obejmują one jogurty, owoce, orzechy, marchewkę i jajka na twardo.

Ograniczyć spożycie cukru

Spożywanie dużej ilości cukru jest związane z chorobami cywilizacyjnymi, w tym chorobami serca, cukrzycą typu 2 i nowotworem. Przeciętnie Amerykanie jedzą około 15 łyżeczek cukru dziennie. Kwota ta jest zazwyczaj ukryta w różnych przetworzonych produktach spożywczych, więc możesz spożywać dużą ilość cukru, nawet nie zdając sobie z tego sprawy. Pamiętaj o tym!