Porady Zdrowe odżywianie

Zaczynaj dzień z musli

Dlaczego powinniśmy jeść na śniadanie musli?

Jednym z warunków utrzymania dobrego zdrowia i zgrabnej sylwetki jest zjedzenie odpowiedniego śniadania. Śniadanie musi dostarczać niezbędną do funkcjonowania energię oraz witaminy i składniki mineralne. To najważniejszy posiłek w trakcie dnia ponieważ mobilizuję do działania układ pokarmowy i przemianę materii. Jeśli nie masz rano dużego apetytu wybierz musli lub owsiankę.

Musli to węglowodany

złożone zawierające dużo witamin oraz błonnika, dlatego warto jeść je parę razy w ciągu dnia, zaczynając od śniadania. Organizm wolno trawi węglowodany złożone – dlatego czujesz się długo syta i nie podjadasz miedzy posiłkami. Ich zaletą jest mała zawartość tłuszczu, obniża poziom cholesterolu,  reguluje ciśnienie krwi, wpływa na koncentrację i wspomaga pracę mózgu.

zdrowe śniadanie to musliMusli to posiłek, który można w  łatwy sposób przygotować. Możesz wykorzystać przeróżne płatki: owsiane, orkiszowe, żytnie, jęczmienne, jaglane, kukurydziane, ryżowe, gryczane. Wystarczy odpowiednią ilość zalać wodą i poczekać kilka chwil, aż płatki napęcznieją. Następnie wystarczy dodać jogurt naturalny lub mleko. Dodatkowo możesz ją urozmaicić sezonowymi owocami np: truskawki, maliny, jabłka, jagody, borówki itd. A zimą wykorzystujemy suszone owoce lub liofilizowane owoce i bakalie: orzechy włoskie, rodzynki, słonecznik, żurawina, płatki migdała. Musli jest śniadaniem które nigdy się nie znudzi.

Spożywanie musli wysoko błonnikowego – ułatwia odchudzanie. 

Błonnik bezpośrednio wpływa na regulację pracy przewodu pokarmowego i wspomaga prawidłową przemianę materii. Dlatego jeśli masz zamiar się odchudzać to lepiej zmień swój sposób odżywiania. Jedz małe ilości a częściej. Codziennie dostarczaj swojemu organizmowi porządną dawkę energii.